وبلاگ

نکات مهم برای خرید اسباب بازی ایمن که حتما باید بدانید

خرید اسباب‌بازی ایمن

 بچه ها می توانند از بازی با اسباب بازی های خود لذت زیادی ببرند. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که ایمنی همیشه باید در اولویت باشد. هر ساله هزاران کودک توسط اسباب بازی ها مجروح می شوند.

در ادامه بخوانید تا بدانید هنگام خرید اسباب‌بازی ایمن به چه نکاتی توجه کنید و چگونه چند ایده ساده برای استفاده ایمن اغلب می‌تواند از صدمات جلوگیری کند. همچنین مهم است که مراقب باتری های دکمه‌ای یا باتری‌های سکه‌ای لیتیومی، آهن‌رباهای پرقدرت یا سایر اشیاء کوچکی باشید که کودکان ممکن است وسوسه شوند آنها را در دهان، بینی یا گوش خود قرار دهند.

خرید اسباب‌بازی ایمن

جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اسباب بازی‌ها

بیشتر آسیب‌های ناشی از اسباب بازی ها شامل بریدگی‌های جزئی، خراش‌ها و کبودی ها هستند. با این حال، اسباب بازی ها می توانند باعث آسیب جدی یا حتی مرگ شوند. این زمانی اتفاق می‌افتد که اسباب‌بازی‌ها خطرناک باشند یا به روش اشتباه استفاده شوند

10 نکته برای خرید اسباب بازی ایمن

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در انتخاب و خرید اسباب بازی های ایمن و مناسب برای فرزندتان کمک می کند.

1- برچسب روی جعبه اسباب بازی را بخوانید

برچسب‌های هشدار دهنده اطلاعات مهمی در مورد نحوه استفاده از یک اسباب بازی و سنینی که اسباب بازی برای آنها ایمن است ارائه می دهد. حتما به کودک خود نحوه استفاده صحیح از اسباب بازی را نشان دهید.

2- بزرگ فکر کنید

برای جلوگیری از خفگی ، مطمئن شوید که همه اسباب بازی ها و قطعات بزرگتر از دهان کودک شما هستند.

خرید اسباب‌بازی ایمن

3- اسباب بازی هایی که اشیا را به هوا پرتاب می کنند 

از اسباب بازی هایی که اشیا را به هوا پرتاب می کنند خودداری کنید. این مدل اسباب بازی‌ها مثل تفنگ‌های تیرژله‌ای و … می توانند باعث آسیب جدی چشم یا خفگی شوند. بخصوص اگر فرزند شما فعالیت زیادی دارد و یا کمی بی ملاحظه رفتار می‌کند به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

خرید اسباب‌بازی ایمن

4- صدای بلند و شنوایی کودک

برای جلوگیری از آسیب به شنوایی فرزندتان از اسباب بازی هایی که صدای بلند دارند خودداری کنید.

خرید اسباب‌بازی ایمن

5- به دنبال اسباب بازی های قرص و محکم باشید

اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات محکم هستند و درزها و لبه ها محکم هستند. همچنین باید قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد. برای جلوگیری از خفه شدن، نوارها یا رشته های شل را بردارید. از اسباب‌بازی‌هایی که دارای گلوله‌های کوچک لوبیا مانند یا پر شده‌اند که در صورت بلعیدن باعث خفگی یا خفگی می‌شوند، خودداری کنید.

6- اسباب بازی هایی باجنس پلاستیک محکم بخرید

اسباب بازی های ساخته شده از پلاستیک نازک ممکن است به راحتی به قطعات تیز تبدیل شوند.

7- مراقب مسمومیت باشید

از اسباب بازی هایی با مواد سمی که می توانند باعث مسمومیت شوند خودداری کنید . اطمینان حاصل کنید که روی برچسب “غیر سمی” نوشته شده است.

8- از کیت های سرگرمی و ست های شیمی برای کودکان زیر 12 سال

خودداری کنید

این محصولات می‌توانند باعث آتش سوزی یا انفجار شوند و ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. مطمئن شوید که فرزند بزرگتر شما می داند چگونه با این نوع اسباب بازی ها به طور ایمن رفتار کند.

9- اسباب بازی های برقی

برای اطمینان، برچسب را بررسی کنید.

10- هنگام خرید اسباب بازی های تخت نوزاد مراقب باشید

اشیاء نرم، ملافه‌های شل یا هر شیئی که می‌تواند خطر گیر افتادن، خفگی یا خفه شدن را افزایش دهد، باید از گهواره دور نگه داشته شوند.

خرید اسباب‌بازی ایمن

هر گونه اسباب‌بازی آویزان باید دور از دسترس کودک شما باشد و زمانی که کودک شما برای اولین بار شروع به فشار دادن دست‌ها و زانوهایش کرد (یا زمانی که نوزاد 5 ماهه شد) باید آن را خارج کنید. این اسباب بازی ها می توانند نوزاد را خفه کنند.

مراقب اسباب بازی هایی با باتری های کوچک یا آهنرباهای شل باشید

در خرید اسباب بازی هایی با  باتری های کوچک  (دکمه ای یا سکه ای لیتیومی) یا  آهنرباهای پرقدرت مراقب باشید . اگر شل شوند، کودکان کوچکتر ممکن است وسوسه شوند که در دهان، بینی یا گوش خود بگذارند، که می تواند صدمات جدی ایجاد کند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *